Microsoft Ads PPC kampaně a Real Time Biding kampaně jsou součástí prodeje zboží a nabídky služeb na Internetu

Microsoft Ads PPC kampaně a Real Time Biding kampaně jsou součástí prodeje zboží a nabídky služeb na Internetu



PPC reklama ve vyhledávači Google a Microsoft Ads PPC pro vyhledávač Microsoft Bing jsou již řadu let důležitým nástrojem nabídky služeb a prodeje zboží na Internetu. Kupříkladu si chcete koupit novou běžeckou obuv, tak zadáte do vyhledávače příslušný klíčový výraz a vzápětí se vám zobrazí relevantní výsledky. Klasická PPC bannerová reklama však nemusí být tak efektivní, jak se zdá. Právě proto se na trhu objevily Real Time Biding kampaně, tedy zkráceně RTB kampaně. Jsou efektivnější než PPC reklama, a to z jednoho prostého důvodu. Cílí totiž na konkrétního zákazníka tak, aby zobrazovaný reklamní banner měl pro něho skutečný reálný význam, a to na základě pokročilejší znalosti jeho (zákaznického) chování.

tvorba webu

RTB reklamy fungují na principu aukcí. Celý proces si můžete představit tak, že na určitém webovém prostoru, který nabízí zveřejnění bannerové reklamy, se vyhodnocuje nabídka více inzerentů, co chtějí svou reklamu na tomto prostoru zobrazit. Například zde zmiňovanou běžeckou obuv. Z nabídky několika inzerentů běžecké obuvi je pak vybrán jen jeden, který aukční systém Real Time Biding vyhodnotí pro danou chvíli jako nejvíce vhodný. Aukční systém na webovém prostoru provádí vyhodnocování velmi rychle, jde tu o zlomky sekundy, takže zákazník který na web vstupuje, prakticky toto pozadí vůbec nezaregistruje.

webové stránky

Celý proces přináší výhodu v tom, že se zákazníkovi zobrazí reklamní banner od vybraného inzerenta, který je pro něho v tu chvíli nejvhodnější, a tento inzerent tedy platí jen za proklik, počet zobrazení a konverzi menší částku díky tomu, že je banner zobrazován jen zákazníkům, kde se výrazně zvyšuje míra pravděpodobnosti zakoupení výrobku (zde např. běžecké obuvi). RTB reklamy jsou tedy efektivnější a výhodnější pro obě strany než klasické bannerové reklamy, jak pro zákazníky, tak i pro inzerenty. Toto je také důvod, proč je o RTB kampaně velký zájem a jde v současné době o jednu z vhodných forem propagace služeb či prodeje zboží na Internetu.



PPC reklama ve vyhledávači Google a Microsoft Ads PPC pro vyhledávač Microsoft Bing jsou již řadu let důležitým nástrojem nabídky služeb a prodeje zboží na Internetu. Kupříkladu si chcete koupit novou běžeckou obuv, tak zadáte do vyhledávače příslušný klíčový výraz a vzápětí se vám zobrazí relevantní výsledky. Klasická PPC bannerová reklama však nemusí být tak efektivní, jak se zdá. Právě proto se na trhu objevily Real Time Biding kampaně, tedy zkráceně RTB kampaně. Jsou efektivnější než PPC reklama, a to z jednoho prostého důvodu. Cílí totiž na konkrétního zákazníka tak, aby zobrazovaný reklamní banner měl pro něho skutečný reálný význam, a to na základě pokročilejší znalosti jeho (zákaznického) chování.

tvorba webu

RTB reklamy fungují na principu aukcí. Celý proces si můžete představit tak, že na určitém webovém prostoru, který nabízí zveřejnění bannerové reklamy, se vyhodnocuje nabídka více inzerentů, co chtějí svou reklamu na tomto prostoru zobrazit. Například zde zmiňovanou běžeckou obuv. Z nabídky několika inzerentů běžecké obuvi je pak vybrán jen jeden, který aukční systém Real Time Biding vyhodnotí pro danou chvíli jako nejvíce vhodný. Aukční systém na webovém prostoru provádí vyhodnocování velmi rychle, jde tu o zlomky sekundy, takže zákazník který na web vstupuje, prakticky toto pozadí vůbec nezaregistruje.

webové stránky

Celý proces přináší výhodu v tom, že se zákazníkovi zobrazí reklamní banner od vybraného inzerenta, který je pro něho v tu chvíli nejvhodnější, a tento inzerent tedy platí jen za proklik, počet zobrazení a konverzi menší částku díky tomu, že je banner zobrazován jen zákazníkům, kde se výrazně zvyšuje míra pravděpodobnosti zakoupení výrobku (zde např. běžecké obuvi). RTB reklamy jsou tedy efektivnější a výhodnější pro obě strany než klasické bannerové reklamy, jak pro zákazníky, tak i pro inzerenty. Toto je také důvod, proč je o RTB kampaně velký zájem a jde v současné době o jednu z vhodných forem propagace služeb či prodeje zboží na Internetu.